Într-o lume în care copiii
sunt tot mai absorbiţi de
tehnologie cred că suntem foarte aproape de faptul că viitoarele şcoli şi cadrele
didactice vor putea forma împreună o comunitate de învățare profesională bazată pe: tehnologia
în serviciul pedagogiei.
Prin utilizarea
noilor idei inovatoare şi
descoperiri în domeniul tehnologic,şcolile viitorului vor
avea parte de cele mai noi experiențe originale și
interesante, care acum în România, există doar la nivel de
prima mână,
respectiv ne aflăm
la o distanţă
de doar două
luni de la lansarea primului manual Lecția Verde –
Creează-ți
mediul”
inițiat
de Holcim România.
Cu siguranţă însă, pe viitor, şcolile vor avea
posibilitatea să facă parte dintr-o “rețea şcolară” mai largă, ce va permite
comunicarea deschisă între elevi, și le va da copiilor
posibilitatea de a învăța unii de la alții.
Implicarea într-o posibilă rețea şcolară, va consolida cele
două principii
fundamentale care stau la baza formării generaţiei noi: comunicare maximă și învățare continuă.
Cum
putem exploata bogăția
de tehnologii pentru învățarea
bazată
pe cercetare, într-o lume conectată
prin rețele
comune, plină
de informații
și
o abundență
de instrumente creative?
În viitor vor fi aplicate metode de
învățare unice, rezultatele cercetării dovedindu-se încă pe acum relevante pentru lumea digitală. Profesorii și elevii vor examina împreună care sunt instrumentele digitale ce îi
poate ajuta în învățarea bazată pe cercetare.
Se
vorbeşte tot mai mult de introducerea manualelor digitale în sistemul educaţional. Se pare că ele vor însemna viitor în ceea ce
priveşte sistemul educaţional în ţara noastră şi în lume.
Cu
toate acestea, în lumea educației această revoluție se află încă la primii pași, și nu îndeplinește pe larg potențialul enorm și provocarea inerentă existentă în ea.
O campanie susţinută de B.I.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu